Veelgestelde vragen
Een snel antwoord op je vraag
Wij krijgen regelmatig vragen over hekwerken, bestelwijze of betalingen. Hier behandelen we de meeste gestelde vragen.
Wat is de levertijd van een hekwerk?
Wij hanteren op dit moment ongeveer 7-9 weken voor stalen maatwerkproducten. Dit is afhankelijk van de productieplanning van de werkplaats en coaterij. Voor montage overleggen wij altijd met de klant en zijn we zo flexibel mogelijk.
Hoe werkt de betaling?
Wij hanteren standaard betaling vooraf. Betaling kan o.a. via het iDeal betaalsysteem of per bankoverschrijving. Je krijgt van elke bestelling een factuur.
Bij maatwerkproducten is er indien gewenst een speciale betalingsvoorwaarde. Bij een order boven €550,- kun je kiezen voor 70% aanbetaling van totale aankoopbedrag. Een hekwerk of poort is vaak een maatproduct en wordt speciaal voor jou gemaakt. Na levering of plaatsing betaal je dan de resterende 30%.
Met welke afmetingen werken jullie?
Wij hanteren altijd de buitenmaten. Dit is eenvoudig meten jou als klant. 307cm is bijvoorbeeld een buitenmaat en alle palen, elementen en marge's ertussen berekenen wij.
Welke montagewijzen zijn er?
Afhankelijk van het soort hek en de locatie is montage mogelijk met grondpalen, voetplaten of beugels op de gevel. Standaard gebruiken we bij een sierhekwerk grondpalen en bij een balkonhek voetplaten. Informeer gerust naar de mogelijkheden!
Wat is het verschil tussen tuinhekwerk en sierhekwerk?
Geen, maar er is onderscheid in gebruik. De naam sierhekwerk wordt vaak gebruikt voor de sierlijke hekwerken bij woningen. De term tuinhekwerk wordt voor alle tuinhekken gebruikt.
Wat is coating?
Coating is de gekleurde deklaag op een hekwerk. Het beschermt het hek tegen corrosie. Het is afhankelijk van de locatie of men enkelaags of dubbellaags coating gebruikt. In gebieden in buurt van zee wordt vaak dubbellaags gebruikt.
Hoeveel garantie heeft een stalen hekwerk?
Op het laswerk standaard 10 jaar. Bij problemen met de coating is er 5 jaar (indien enkellaags) en 10 jaar (indien dubbellaags) recht op garantie.
Zijn jullie ook na 18:00 uur bereikbaar?
Ja. Per mail en soms per telefoon zijn wij ook buiten kantoortijden bereikbaar. Je kunt altijd de voicemail inspreken, dan bellen wij zo snel mogelijk terug.
Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?
Wij behandelen je gegevens altijd vertrouwelijk. Voor de duidelijkheid hebben wij je rechten en plichten samengevat.
Klik hier voor meer informatie
Ik heb een speciale wens, kunnen jullie helpen?
Ja. Heb je een speciale situatie of wens dan kun je ons vragen naar de mogelijkheden.
Klik hier voor contact
Mag ik ook een product terugsturen?
Ja. Je hebt volgens de wet een herroepingsrecht van 14 dagen. Let op: alleen bij producten die niet op maat of op bestelling voor je worden gemaakt.
Klik hier voor alle informatie